Verloop traject

Zo verloopt een traject bij Rbz Zwolle

U denkt in aanmerking te komen voor een regeling. Wat is dan de volgende stap? En hoe verloopt een traject met Rbz Zwolle? U leest hier meer over de stappen en over onze werkwijze.

Neem contact op

Hulp en eventuele financiële bijstand begint bij contact met Rbz Zwolle. Bel ons op 038 498 44 80 voor een telefonische intake. Onze adviseur maakt graag kennis met u.

Telefonische intake

Met uw eerste telefonisch contact bent u gekoppeld aan een Rbz-adviseur. Volgt uit de intake een traject, dan blijft deze adviseur uw vaste contactpersoon. U hoeft uw verhaal dus maar één keer te vertellen.

Uw situatie in kaart

Tijdens het gesprek brengen we samen uw situatie in kaart. Ook stelt onze adviseur vragen over hoe u er financieel voorstaat. We bekijken of u recht heeft op een bijstandsregeling (Bbz), bijvoorbeeld een lening of een uitkering voor uw levensonderhoud. Voldoet u aan de voorwaarden van het Bbz, dan bespreken we de mogelijkheden.

De aanvraag doen

Heeft u recht op Bbz, dan volgt de aanvraag voor een regeling die bij uw situatie past. U vult hiervoor zelf het aanvraagformulier in. Dit doet u op deze website via onderstaande button.

Nadat u het formulier heeft ingevuld, ontvangt u een bevestiging.

Beoordeling aanvraag

Rbz Zwolle beoordeelt uw aanvraag en de levensvatbaarheid van uw onderneming. Als het nodig is overlegt de adviseur met een externe deskundige. Daarna wordt besloten of u Bbz krijgt. 

Naar het aanvraagformulier

U kunt hier uw aanvraag digitaal indienen. Daarvoor heeft u DigiD nodig. U kunt digitale bewijsstukken direct toevoegen. Heeft u alleen papieren bewijsstukken? Dan kunt u daar een digitale foto van maken en die toevoegen.

Contact

Heeft u nog geen telefonisch contact gehad met Rbz Zwolle ? Dan adviseren wij u dit eerst te doen, voordat u overgaat tot de digitale aanvraag.

Aanvragen met DigiD

Hoe verder

Zodra u de aanvraag heeft verstuurd, krijgt u een e-mail van ons. Daarin staat dat wij uw aanvraag hebben ontvangen. In de e-mail staat ook het nummer van uw aanvraag. Dit nummer noemen wij het zaaknummer.

Zelf volgen

Wij nemen uw aanvraag zo snel mogelijk in behandeling. Op MijnLoket ziet u hoever wij zijn met de behandeling van uw aanvraag. Eventueel kunt u daar nog bewijsstukken toevoegen.

Niet digitaal

Als het u niet lukt om digitaal een aanvraag in te dienen neem dan contact met ons op. Wij bekijken dan hoe wij u het beste kunnen helpen.